Thursday, January 29, 2009

Back to normal...

Back to normal again..

Alhamdulillah, akhirnya saya dh leh recover semula after a night of homesick..
tak tau tetiba jer rasa sangat sedih dan teringat kat my father..(hmmm may b penangan visit earthquake museum kot..)
i just can't pretend to cry..menggeletar dan cam lembik..rase dunia cam nak kiamat..waaaa..dah le tak bwk pasport..cmna le kalo tetiba earthquake occur???
mereka mmgg sgt berjaya buat kteorg rase berada semasa earthquake 1995 occured..kalo kat mesia mungkin kte ingat dunia nk kiamat kot
balik je dr earthquake museum, saya mtk tlg kat nad (my form 2 fren yg still keep in touch..luckily!!) & Azie (kawan JPS) tlg ask maxis centre about the problem that i cant make a roaming col..tp still maxis nyer arahan tak membantu.
* sebenarnya saya teringin nk dgr suara ayah saya je..(ske dgr suara ayah saya yg ceria bila terima col dari anak dia ni yg mungkin penah buat dia sakit hati..hmmmm)akhirnya...ketiduran dalam suasana yg sangat tak best...
Tak sangka bila kelas pagi td bermula, my group member, shereen n any also depressed. but!!!manasa san memang berjaya buat kami reduce our depressed with his lawak2 yg memang buat kteorg pecah perut..
n... in the afternoon, saya dpt coll ayah saya...hmmm akhirnya!!! (saya deposit duit 1000 yen kat front desk and leh col dari bilik..kiranya kalo tau dr awal takde la sehomesick ini... :D)
gembiranya bila dpt borak ngan ayah saya..(masa zaman muda2 (dh tua ke???)dulu tak reti sangat nk borak ngan ayah saya, but now...my father is my everything!!!)
n di petang hari, kami satu group ke Blumer (supermarket kat depan centre) tuk beli something for our tomorrow lunch (tomorrow we'll have another field trip n have to take our lunch in the bus)...
part paling best...time nak lintas jalan..masing2 malas nk cross kat zebra crossing..line clear bebeh!!! (just to make ourself fun n a little bit naughty...:bukan jahat k!!!)
haha masing2..lintas je dari centre kteorg tu...(takkan takde sorg pun org jepun tak penah buat kesalahan lalulintas kan????)
kat blumer, saya just buy sushi then kami skali lagi buat kesalahan lalulintas time balik..fuhhh rase cam hilang segala tension yg ada...(dh lama rasenya tak buat jahat!!!)
*kondisi terkini: sejuk tp tak homesick dah (i.allah)..alhamdulillah...kami baru je habis kelas bahasa jepun (our last kelas)...sedih giler nk pisah ngan sensei..
may b later i'll update bout our last class with HATA sensei..
jumpa lagi dilain coretan...
p/s: thanks to all 10 budak hitam diatas kata2 yang merangsangkan semangat (keep in sending mail k..hopefully i 'll not malas or tak sempat balas mail kte tu!!! :D)

2 comments:

Fathiyah said...

aku fhm perasaan homesick ko tuh..
sbb aku yg br kawen nih pon homesick gak...hahaha..aku rindu gile kat family aku...best sgt bila dpt blk & dok lepak2 kat umah...lain perasaannya..take care kareb ;)

azuradaud said...

hy kareb..walaupun syah kata geli je sayang2 kat kawan pompuan..aku still nk ckp..sayang ko kareb...
"when girls get together..we share, we care n we compliment each other.."